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I dedicated to Roberto Vecchioni post a few days ago, shortly after his victory in Sanremo . The opportunity arose to mention it again, and I take the fly more than willingly. E 'success in fact that my other Pezzullo, one titled "Naked woman " , has caused numerous reactions and a very interesting debate in my opinion.
As the discussion has developed into a series of comments that escape most of the time to Readers inattentive or hurried, it is worth to bring in a special sense of my actions and responses, so as to integrate (even for future reference) the ideas I tried to explain in my first book, inspired by the shocked reaction of parents and educators in an elementary school in front of a shooting advertising Terry Richardson posted a billboard in front of the classroom.
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Vecchioni The song is great, of course, "The your ass and your heart " contained in the album "The sky turned upside down, with the cover, see case, a nude by Klimt (it was a work of Viennese painter also the image of Adam and Eve the previous post) .
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For the record, are also the famous photo of Richarson just above and just below these lines, and the three languages \u200b\u200bof girls entwined in a kiss. Are Oliviero Toscani and Benetton commercials that the anorexic model.
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addition, if you pass the requirement to use advertising products that connect only to slogans and images of the same type, we should ban because free, even Calimero (which has to do a chick with a detergent ?) Goofy or the hippopotamus (which has to do an elephant with diapers?) and would be the end of imagination and creativity of advertising. But in reality, the nude is used because it is a completely natural attraction, which brings us back to our instincts and our primary sources. They are the men who have done a nude guilt and sin. We are born naked, and it is great to be naked, as someone who has made the life of nature at least once (it happened to me, but increasingly abroad, where this is the most civilized of us). The nude is a sight that will be repeated until there is someone who appreciates it. Since the show is staged from the beginning of the world, is likely to endure a little 'and that is not so deleterious as si teme. Come tutti gli spettacoli, poi, ci sono quelli a cui non piace: lasciamo che tutti godano del tipo di bellezza che preferiscono, essendo la bellezza un valore opinabile, a patto che non si impongano modelli né in un senso né nell'altro.
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Ma, soprattutto, dov'è lo scandalo nell'usare dei glutei per attirare l'attenzione sulle forme arrotondate di una autovettura? Un sedere può essere bello come sono belli gli occhi (" ci son notti che starei a guardartelo / per ore ore ed ore "). If you use it, it means that the technique works: ergo there is a normal, natural and therefore legitimate collective sensitivity to the subject. On the radio, I heard recently used as an argument for buying a car that leaves all others behind at the traffic lights, to die of envy (the slogan was aimed precisely aroused envy). It seems to me more negative educational impact of this show any good sitting on a billboard. However, I seem to be more morally harmful to the squalid tower blocks which are usually posted the ads, rather than the ads themselves: they are welcome to cover some great photos, and concealing the ugliness (intended by the political administrators) to our children.
A volte si continua a rimarcare l'idea della "mercificazione" o della "carne un tanto al chilo". Ora, non credo che le modelle si vendano come schiave. Mi pare, al contrario, che esprimano il loro desiderio di liberta! Se in passato le donne erano obbligate a coprirsi da capo a piedi e a restare chiuse in casa a occuparsi dei figli e delle faccende domestiche. E' stata una grande conquista, quella della donna, di potersi spogliare e poter lavorare nel mondo della pubblicità, dello spettacolo, del commercio, della moda! Le modelle semplicemente manifestano ed esprimono attraverso il loro libero modo di essere, la propria interpretazione della femminilità. Sarebbe terribile un mondo con un solo modello di donna, magari quello puritano. Lasciamo liberi tutti di essere come sono.
La mia consulente tecnologica personale, Patrizia Mandanici , mi ha scritto: " Io non voglio obbligare nessuno a vedere le cose come le vedo io; ma non voglio neanche un mondo dove lo sguardo maschile sulla donna sia monodirezionale e imperante (se ci sono modelle che si prestano e sono felici cosa significa, che quel modello di donna dovrebbe andare bene alle altre milioni di donne?). Forse non ci si rende conto di tante cose quando si vive in una metà del mondo (e capisco che la cosa è reciproca, ma non per cose forse che vanno a toccare l'identità, l'intimità, il rispetto). E' difficile vivere da donna - lo è sempre stato, credo che lo continuerà ad essere. Continuo a credere che ci sono tanti tipi di uomo che vivono la loro maschilità in maniera differente - così come le donne la loro femminilità ".
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La più bella definizione di moralista che ho sentito è: "uno che non sopporta la felicità degli altri". Sono la libertà e la felicità i valori primari da difendere (a costo della vita) dai talebani di tutti i tipi. E non è che il fatto di apprezzare una forma femminile in una foto impedisca a chiunque (per esempio a me) di appezzare le donne in tutti i loro modo di essere. Personalmente, posso trovare bello lo sguardo di una donna sotto il velo islamico (ricordando che sono islamici gli inventori della danza del ventre), bellissimo il volto di Rita Levi Montalcini , adorabile la simpatia di Margherita Hack , senza che questo mi impedisca di trovare affascinante Nathalie di X Factor, Marilyn Monroe or Moana Pozzi. I find that putting stakes expression of self, of her femininity (or masculinity) of its body, its just wrong if you put them, because those who do it imposes a limit in which to enjoy the views. I do not understand why, if I admit that I enjoy the sensuality of a gesture, a pose of a photograph of a dance routine, should be accused of sexism or Old, I know, fallocratica of idiocy. I swear to be fully able to appreciate a woman in its entirety as well as in all its details.
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I replied that advertising is a form of communication. As such it can be art. Art, moreover, is itself a form of communication. It is to convey ideas, messages, ideas, emotions. The art is never moral or immoral, but good or bad. Oscar Wilde said of the books, there are good books or bad books, only books well written or badly written. If advertising communicates well and is beautiful, it is also good in that it achieves its purpose. If I put a builder to advertise in loincloths to carve the word "Plasmon" on a column (as happened to me when I was little carousel), is the commodification of the body or not? Why is not the bodybuilder naked commodification and the girl in the skirt but it is slightly raised? It will not be dictated by injury fashionable these days that it takes all offended and politically correct? The scandal is in the eye of the beholder.
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Peraltro, non c'è niente di male, nell'avere un fine commerciale! L'arte è un prodotto commerciale, dato che ci sono i mercanti d'arte e tutti noi abbiamo in casa oggetti artistici regolarmente (si spera) acquistati.
Pensiamo al libro più good that comes to mind. The Divine Comedy ? If Dante had written for himself and if it were held at home, I did not know. But it was copied, printed, bound, and sold all know it. Think about the best movie you've seen Schlinder List , I say at random. It is not a commercial product? We all paid a ticket to see him. Spielberg did not do it for charity. Not that being "commercial" signs of shame and dishonor the brainchild of anyone.
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E dell'arte su commissione vogliamo parlarne? I massimi artisti, da Giotto a Michelangelo hanno lavorato su commissione e non disinteressatamente. Se non fosse stato pagato, Leonardo non avrebbe dipinto l'Ultima Cena. Non c'è niente di male nel venire pagati. C'è molto di male nel non venire pagati.
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